"זהות במבחן": חוויות של זהות משתנה בקרב סטודנטים עם מוגבלות לא נראית במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל

נצן אלמוג, מיכל טנא-רינדה

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המאמר עוסק בהתפתחות המודלים למוגבלות וסביבת ההשכלה הגבוהה ובמהלך שעושים סטודנטים אלה משלב הקבלה שלהם ועד לסיום לימודיהם לתואר. המאמר דן בתהליכי זהות בקרב סטודנטים עם מוגבלות במערכת ההשכלה הגבוהה, תוך התמקדות בזהות מוגבלות ובזהות הסטודנטיאלית, בדילמת הסתרת המידע או החשיפה של המוגבלות, ובחוויות סטודנטים עם מוגבלות ראייה וחוויות סטודנטים בעלי מוגבלות נפשית. המאמר מציג גם המלצות להנגשת ההשכלה הגבוהה ככלי להבניית זהות סטודנטיאלית מיטבית.
Original languageHebrew
Title of host publicationלראות אדם (קובץ בעריכת רן נוימן)
Place of Publicationאבן יהודה
Publisherאמציה
Pages403-450
Number of pages48
ISBN (Print)9789657259818
StatePublished - 2021
Externally publishedYes

IHP Publications

  • ihp
  • Barrier-free design
  • Blind
  • College students
  • Dilemma
  • Experience
  • Group identity
  • Identity (Psychology)
  • Learning disabled -- Education (Higher)
  • Mentally ill
  • People with disabilities -- Social aspects
  • Self-disclosure
  • Stigma (Social psychology)

Cite this