Abstract
המאמר סוקר את השדה התאורטי העדכני בנושא פגיעה מינית בילדות וכתיבה בעקבות טראומה, ודן בסוגיית הספק אשר בלב החוויה הטראומטית. בהמשך המאמר נציג את ממצאיו של מחקר איכותני נרטיבי שבמהלכו נותחו 54 טקסטים שנכתבו ופורסמו במרשתת בידי 22 נשים, בגיל 20-40, אשר עברו בילדותן פגיעה מינית. במאמר נטען כי כתיבה אישית של נפגעות פגיעה מינית בילדות מקדמת אצלן תהליכי שיקום של פונקציית העד הפגועה בנפש הפוסט-טראומטית באמצעות תהליכי עדות עצמית המתרחשים בצורות שונות בכתיבה. בדיון בממצאי המחקר נתמקד בתפקיד הכתיבה המאפשרת את קיומם של פנים רבות בתוך חוויות סותרות, נדגים זאת באמצעות התמה הבולטת של שתיקה ודיבור. כמו כן, נעסוק בתפקידם הייחודי של דימויים ומטפורות בתהליכי עיבוד הטראומה. תרומתו התאורטית של המחקר ושל המאמר לשדה הביבליותרפיה היא בהבנת תפקידה ומשמעויותיה של הכתיבה בתהליכי ההתמודדות עם הפגיעה ובניית לכידות העצמי, וכן בחשיבותו של שילוב עבודה מטפורית בטיפול בנפגעות פגיעה מינית בילדותן (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 74-99 |
Number of pages | 26 |
Journal | בין המילים |
Volume | 18 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- Bibliotherapy
- Child sexual abuse
- Creative writing -- Therapeutic use
- Dialectic
- Internet
- Metaphor
- Post-traumatic stress disorder
- Psychic trauma
- Silence
- Speech
- Witnesses
- Writing -- Psychological aspects
- אינטרנט
- ביבליותרפיה
- דיאלקטיקה
- דיבור
- דימוי (ספרות)
- טראומה נפשית
- כתיבה -- היבטים פסיכולוגיים
- כתיבהתרפיה
- מטפורה
- עדות (משפט)
- שתיקה
- תסמונת פוסט-טראומטית
- תקיפה מינית של ילדים