Abstract
פרק זה עוסק בתרומת הסימולציה בחינוך להסבר התנהגות מורים במצבי קונפליקט בהתבסס על מודל הפיוס מבוסס הצרכים ( Need - based model Shnabel & Nadler, 2008 ( ) of reconciliation ) . על פי המודל, התכונות האנושיות מסתכמות בשני ממדי - על : ממד היכולת ( agency ) וממד החברתיות ( communion ) הכולל גם מרכיב של מוסריות ( morality ) . כאשר אחד הממדים נפגע בעת קונפליקט, המעורבים חשים צורך לשקמו . כלומר אפשר להבין התנהגות אנושית בעת קונפליקט מתוך חשיפת הצרכים שנפגעו, הבאים לידי ביטוי בהתנהגותו של הפרט המבקש לשקמם . הפרק הנוכחי מבסס בין היתר את ההנחה כי השימוש בסימולציה בחינוך מאפשר לחשוף באופן בלתי אמצעי את הצרכים העומדים בבסיס התנהגות המורה, ללמוד על אודות הבסיס להתנהגותו ולסייע לו לעצב את התנהגותו באופן מותאם בעתיד . זאת ועוד, שימוש שכזה בסימולציות בחינוך מאפשר לא רק לחשוף את הצרכים העומדים בבסיס התנהגות המורה בעת קונפליקט, אלא גם לפתח, להעריך ולאשש מודלים תאורטיים המסבירים התנהגות במצבי קונפליקט ובכלל
Translated title of the contribution | Simulative Experience as an Instrument for Theoretically Examining the Conduct of Teachers in Conflict Situations: The Need-based Reconciliation Model |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | התנסות סימולטיבית בהוראה ובלמידה : |
Subtitle of host publication | היבטים תיאורטיים ומחקריים |
Editors | יעקב ב. יבלון, שירה אילוז, מאירה איזנהמר |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | מכון מופ"ת |
Chapter | 8 |
Pages | 122-139 |
Number of pages | 18 |
ISBN (Print) | 9789655302134 |
State | Published - 2022 |