התייחסות מורים ותלמידים לאבטחת מידע - מחקר איכותני

נועה אהרני, דן בוכניק, נורית רייך

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרת המחקר היא לבחון את יחסם של בני הנוער וצוותי החינוך לסוגית אבטחת המידע. המחקר התמקד בבני נוער בגילאי 18-15 ובצוותי החינוך מבתי ספר שונים ברחבי הארץ המשתייכים לאוכלוסיות מגוונות מבחינה סוציו-אקונומית וחברתית. שיטת המחקר שנבחרה היא שיטת המחקר האיכותנית. הנתונים האיכותניים נאספו באמצעות קבוצות מיקוד (Focus Groups). שיטה זו נבחרה כיוון שבאווירה של דינאמיקה קבוצתית פתוחה ובטוחה עולים רעיונות, דעות, רגשות, מעשים ומחשבות שמהם ניתן לשחזר דפוסי פעולה ואת המניעים להם. בנוסף, היות שהתוצאה המעשית הרצויה של מחקר זה היא להביא בסופו של תהליך לשינוי תרבותי בנושא אבטחת המידע, חשוב להבין את המניעים להתנהגותם של משתמשי הקצה. ממצאי המחקר הראו קשר ברור בין הערכת משאבי הידע של המורים והתלמידים לבין תחושת האיום שהם חשים כלפי הסיכונים למידע ומתוך כך למוכנותם לאבטח את המידע שברשותם. בנוסף עלה הצורך לעודד את שילובו של נושא אבטחת המידע בתוכנית הלימודים כחלק מהמיומנויות הנדרשות במאה ה-21. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Journalמידעת
StatePublished - 2020

IHP Publications

  • ihp
  • Data protection
  • Education
  • School children
  • Teachers
  • Youth

Cite this