Abstract
מחברות המאמר מתמקדות בהשפעת החינוך הבלתי פורמלי על משתתפיו בהיבטים של גיבוש זהות אישית ושל הישגים לימודיים, חברתיים ומקצועיים ובוחנות את תרומתו של המפגש בין הפורמלי לבלתי פורמלי לחינוך הערכי. הסקירה מתמקדת בתרומת ההשתתפות במסגרות חינוך בלתי פורמלי בבית הספר בבית הספר ומחוץ לו לתלמידים. בדיון המסכם, מוצגת תמונת על בנוגע לתרומתו של החינוך הבלתי פורמלי בהתייחסות לחמישה צירי השפעה מרכזיים: אישי , בין אישי, קהילתי, אזרחי, חברתי ומקצועי. מחברות המאמר טוענות כי את המשמעויות הנובעות מתרומת החינוך הבלתי פורמלי אפשר להביא לידי ביטוי במדיניות חינוכית שתיגזר מהגדרה אופרטיבית של החינוך הבלתי פורמלי. מדיניות זו תגבש תפיסה חינוכית מורחבת לצמצום פערים חברתיים בחברה הישראלית. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | The Impact of non-Formal education on its participation |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | החינוך הבלתי פורמלי כפדגוגיה מוכללת: חברתית וערכית |
Editors | Eli Shaish, Yuval Dror |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | אוניברסיטת תל אביב |
Pages | 489-560 |
Number of pages | 72 |
State | Published - 2022 |
IHP Publications
- ihp
- Academic achievement
- Community schools
- Compensatory education
- Education -- History
- Education -- Israel -- Administration
- Leadership
- Learning
- Learning strategies
- Leisure
- School children
- Schools
- Social participation
- Social skills -- Study and teaching
- Voluntarism
DanaCode
- danacode
- 021000060023
RAMBI Publications
- RAMBI Publications
- Non-formal education -- Israel
- Education -- Influence