TY - JOUR
T1 - השפעת דגשי הוראת הקריאה ורמת הקריאה על אפקט החמצת האות בקרב ילדים בכיתות א'-ו' - היבטים תחביריים, סמנטיים ומורפולוגיים
AU - פאוסט, מרים
AU - קנדלשין, אסנת
PY - 2006
Y1 - 2006
N2 - המחקר התמקד בהשוואת התהליכים הקוגניטיביים המעורבים בקריאתם של קוראים מיומנים ומתקשים בכיתות א'-ו', תלמידי שיטות הוראת הקריאה הנהוגות בישראל, הנבדלות זו מזו בדגשים הניתנים בעת ההוראה: השיטה הגלובלית, הסינטטית והאקלקטית. מטרת המחקר המרכזית היתה לראות האם ועד מתי משפיעים הדגשים הניתנים בעת הוראת הקריאה על דפוס הקריאה, כפי שהוא מתבטא ביישום תהליכי "מעלה-מטה" בעת קריאה. כן נבדק האם קיים הבדל בהשפעת דגשי הוראת הקריאה על קוראים מיומנים לעומת מתקשים, והאם השפעה זו משתנה עם עליית הגיל וההתנסות בקריאה
AB - המחקר התמקד בהשוואת התהליכים הקוגניטיביים המעורבים בקריאתם של קוראים מיומנים ומתקשים בכיתות א'-ו', תלמידי שיטות הוראת הקריאה הנהוגות בישראל, הנבדלות זו מזו בדגשים הניתנים בעת ההוראה: השיטה הגלובלית, הסינטטית והאקלקטית. מטרת המחקר המרכזית היתה לראות האם ועד מתי משפיעים הדגשים הניתנים בעת הוראת הקריאה על דפוס הקריאה, כפי שהוא מתבטא ביישום תהליכי "מעלה-מטה" בעת קריאה. כן נבדק האם קיים הבדל בהשפעת דגשי הוראת הקריאה על קוראים מיומנים לעומת מתקשים, והאם השפעה זו משתנה עם עליית הגיל וההתנסות בקריאה
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001074931
M3 - מאמר
VL - 3
SP - 101
EP - 108
JO - לראות את הקולות
JF - לראות את הקולות
ER -