השפעת דגשי הוראת הקריאה ורמת הקריאה על אפקט החמצת האות בקרב ילדים בכיתות א'-ו' - היבטים תחביריים, סמנטיים ומורפולוגיים

מרים פאוסט, אסנת קנדלשין

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

המחקר התמקד בהשוואת התהליכים הקוגניטיביים המעורבים בקריאתם של קוראים מיומנים ומתקשים בכיתות א'-ו', תלמידי שיטות הוראת הקריאה הנהוגות בישראל, הנבדלות זו מזו בדגשים הניתנים בעת ההוראה: השיטה הגלובלית, הסינטטית והאקלקטית. מטרת המחקר המרכזית היתה לראות האם ועד מתי משפיעים הדגשים הניתנים בעת הוראת הקריאה על דפוס הקריאה, כפי שהוא מתבטא ביישום תהליכי "מעלה-מטה" בעת קריאה. כן נבדק האם קיים הבדל בהשפעת דגשי הוראת הקריאה על קוראים מיומנים לעומת מתקשים, והאם השפעה זו משתנה עם עליית הגיל וההתנסות בקריאה
Original languageHebrew
Pages (from-to)101-108
Number of pages8
Journalלראות את הקולות
Volume3
StatePublished - 2006

IHP Publications

  • ihp
  • Reading

Cite this