Abstract
פלטפורמות מימון המונים מאפשרות ליזמים לפרסם פרויקטים ולגייס כספים למימושם. נשאלת השאלה, מהם הגורמים המשפיעים על הצלחת גיוס הכספים של פרויקטים. מחקרים קודמים בחנו השפעת גורמים שונים כגון מטרות הפרויקט ומשך הפרויקט על תוצאות קמפיינים לגיוס כספים. אנו מציגים מודל חדשני לחיזוי ההצלחה של פרויקטים למימון המונים בעמידה ביעדי המימון שלהם. המודל הבסיסי שלנו מתמקד בתכונות סמנטיות בלבד, וביצועיו דומים לאלה של מודלים קודמים. במודל מתקדם יותר שפיתחנו, אנו בוחנים הן מטא-נתונים של הפרויקטים והן את הסמנטיקה שלהם, ומציגים מחקר מקיף של הגורמים המשפיעים על הצלחת מימון ההמונים. בנוסף, מערך נתוני הפרויקטים למימון המונים שאנו מנתחים גדול באופן ניכר מן המאגרים עליהם דווח בספרות. לבסוף, אנו מראים שכאשר אנו משלבים סמנטיקה ומטא-נתונים, אנו מגיעים לדיוק בציון F1 של %2.96. אנו משווים את הדיוק של המודל שלנו לדיוק של מודלים מחקריים קודמים על ידי יישום השיטות שלהם על מערך הנתונים שלנו, ומדגימים דיוק גבוה יותר של המודל שלנו. בנוסף לתרומתנו המדעית, אנו מספקים המלצות מעשיות שעשויות להגדיל את סיכויי ההצלחה של מימון הפרויקטים. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | The role of semantics in the success of crowdfunding projects |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 38-52 |
Number of pages | 15 |
Journal | תיאוריה ופרקטיקה בניהול |
Volume | 4 |
State | Published - 2022 |
IHP Publications
- ihp
- Artificial intelligence
- Crowd funding
- Econometric models
- Economic forecasting
- Semantics
- Success in business
- Vocabulary