השפעתן של ביקורות חיוביות של מתחרים על עמדות הצרכנים

דקלה פרץ, ענבל שטוקהיים

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

ביקורות מקוונות הן אמצעי עזר חשוב לצרכנים, בעיקר כאלה הנמצאים בתהליך קבלת החלטה ותופסים את הביקורות כאמינות יותר מהמידע שמפרסם המשווק. אולם, לא כל הביקורות נתפסות כאמינות באותה מידה, וצרכנים בשנים האחרונות מייחסים חוסר אמינות לחלק מהביקורות. מחקר זה מזהה ביקורות חיוביות של מתחרים כמקור חדש ומעניין לביקורות הנתפסות כאמינות. מבחן מקדים ושני ניסויי מעבדה מראים שצרכנים תופסים ביקורות חיוביות שנכתבו עלידי מתחרים כאמינות יותר מביקורות דומות שנוצרו על ידי צרכנים. הסיבה לכך היא שבהשוואה לצרכנים, קוראי הביקורת מייחסים למתחרים סבירות נמוכה יותר לקבלת תשלום או תמורה על הביקורות החיוביות שלהם. מצאנו כידעות חיוביות של מתחרים מעוררות נכונות גדולה יותר לרכוש את המוצר הנבחן על ידי הצרכן. מעבר לכך, ביקורות חיוביות של מתחרים צפויות לתרום לשיתוף פעולה בין מתחרים. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Journalתיאוריה ופרקטיקה בניהול
Volume7
StatePublished - 2024

IHP Publications

  • ihp
  • Attitude (Psychology)
  • Competition
  • Consumers
  • Cooperativeness
  • Criticism (Philosophy)
  • Manufactures
  • Quality control
  • Reliability

Cite this