השפעתם של מרכיבים פדגוגיים וטכנולוגיים בתהליכי למידה מתוקשבת על נטיות חשיבה של סטודנטים בקורסים אקדמיים

גולן כרמי, דן בוכניק

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מחקר זה בוחן השפעה של אלמנטים הוראתיים וטכנולוגיים בלמידה בקורסים אקדמיים מתוקשבים על נטיות חשיבה אינטלקטואליות על פי התאוריה הנטייתית של פרקינס, ג'יי וטישמן. במחקר נבדקו השינויים שחלו בנטיות החשיבה של 285 סטודנטים במחלקות לימודי מידע ומדעי המדינה באוניברסיטת בר-אילן, בעקבות למידה בסביבה מתוקשבת. במסגרת המחקר נבדקו קורסים א-סינכרוניים וסינכרוניים המועברים במלואם ברשת. הנתונים הכמותיים נאספו באמצעות שלושה שאלונים. תוצאות המחקר מראות כי קיימת השפעה סטטיסטית מובהקת של למידה בסביבה מתוקשבת על נטיות חשיבה אינטלקטואליות בכל שבע נטיות החשיבה. השפעה זו ניכרת במרכיבים הפדגוגיים והטכנולוגיים בקורסים המתוקשבים, בכל שבע נטיות החשיבה, בדרגות עוצמה חיוביות שונות. מסקנות המחקר מראות כי למידה בסביבה מתוקשבת ברשת תורמת לשינוי בנטיות החשיבה, ובכך מקדמת דפוסי חשיבה והתנהגות אינטלקטואליים. (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)120-143
Number of pages24
Journalדפים
Volume53
StatePublished - 2012

IHP Publications

  • ihp
  • Cognitive psychology
  • College students
  • Computer-assisted instruction
  • Learning
  • Thought and thinking

Cite this