Abstract
מחקר זה בוחן השפעה של אלמנטים הוראתיים וטכנולוגיים בלמידה בקורסים אקדמיים מתוקשבים על נטיות חשיבה אינטלקטואליות על פי התאוריה הנטייתית של פרקינס, ג'יי וטישמן. במחקר נבדקו השינויים שחלו בנטיות החשיבה של 285 סטודנטים במחלקות לימודי מידע ומדעי המדינה באוניברסיטת בר-אילן, בעקבות למידה בסביבה מתוקשבת. במסגרת המחקר נבדקו קורסים א-סינכרוניים וסינכרוניים המועברים במלואם ברשת. הנתונים הכמותיים נאספו באמצעות שלושה שאלונים. תוצאות המחקר מראות כי קיימת השפעה סטטיסטית מובהקת של למידה בסביבה מתוקשבת על נטיות חשיבה אינטלקטואליות בכל שבע נטיות החשיבה. השפעה זו ניכרת במרכיבים הפדגוגיים והטכנולוגיים בקורסים המתוקשבים, בכל שבע נטיות החשיבה, בדרגות עוצמה חיוביות שונות. מסקנות המחקר מראות כי למידה בסביבה מתוקשבת ברשת תורמת לשינוי בנטיות החשיבה, ובכך מקדמת דפוסי חשיבה והתנהגות אינטלקטואליים. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 120-143 |
Number of pages | 24 |
Journal | דפים |
Volume | 53 |
State | Published - 2012 |
IHP Publications
- ihp
- Cognitive psychology
- College students
- Computer-assisted instruction
- Learning
- Thought and thinking