השימוש באסטרטגיות הלימוד "עומק" ו"פני-השטח" בקרב לומדי אנגלית בסביבת אינטרנט

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

ההקשר של תהליך ההוראה -למידה במחקר הנוכחי הוא לימוד אנגלית בסביבת האינטרנט. מטרת המחקר הייתה לבדוק את השימוש באסטרטגיות הלימוד "עומק" ו"פני-שטח" אצל לומדי אנגלית בסביבת אינטרנט, השייכים לרקע סוציו -אקונומי נמוך או לרקע סוציו-אקונומי בינוני-גבוה. בדיקת תהליך הלמידה התבססה על מודל ההוראה-למידה של ביגס ומור (Biggs & Moore , 1993). במחקר השתתפו 148 נבדקים מישראל הלומדים בשני בתי ספר מקיפים. לצורך איסוף הנתונים השתמשנו בכלי המחקר האלה: תוכנת מחשב מיוחדת - Screen Cam, המתעדת את תהליך הלמידה של התלמיד בעבודה מול מחשב, ושאלון הבודק ומסווג אסטרטגיות למידה (עומק ופני-שטח) שנוקט התלמיד בעת למידה בעזרת האינטרנט, שאלון שמילאו שופטים מומחים. מתוצאות המחקר עלה כי השימוש הרווח בקרב הלומדים היה באסטרטגיית פני-שטח. שימוש זה רווח הן בקרב לומדים השייכים לרקע סוציו-אקונומי נמוך והן בקרב לומדים השייכים לרקע סוציו-אקונומי בינוני-גבוה. עם זאת, בקרב הלומדים השייכים לרקע סוציו-אקונומי בינוני-גבוה, השימוש בשתי אסטרטגיות הלימוד היה רב יותר (תקציר מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)153-182
Number of pages30
Journalדפים
Volume43
StatePublished - 2006

IHP Publications

  • ihp
  • Academic achievement
  • Computer-assisted instruction
  • English language -- Study and teaching
  • Learning
  • Learning strategies
  • Motivation in education
  • Social stratification
  • אסטרטגיות למידה
  • הוראה ולמידה מתוקשבות
  • הישגים בלימודים
  • הנעה ללימודים
  • למידה
  • סביבה לימודית
  • ריבוד חברתי
  • שפה אנגלית -- לימוד והוראה

RAMBI Publications

  • RAMBI Publications
  • Middle school education -- Israel
  • Education, Secondary -- Israel
  • Internet
  • Databases

Cite this