Abstract
ההקשר של תהליך ההוראה -למידה במחקר הנוכחי הוא לימוד אנגלית בסביבת האינטרנט. מטרת המחקר הייתה לבדוק את השימוש באסטרטגיות הלימוד "עומק" ו"פני-שטח" אצל לומדי אנגלית בסביבת אינטרנט, השייכים לרקע סוציו -אקונומי נמוך או לרקע סוציו-אקונומי בינוני-גבוה. בדיקת תהליך הלמידה התבססה על מודל ההוראה-למידה של ביגס ומור (Biggs & Moore , 1993). במחקר השתתפו 148 נבדקים מישראל הלומדים בשני בתי ספר מקיפים. לצורך איסוף הנתונים השתמשנו בכלי המחקר האלה: תוכנת מחשב מיוחדת - Screen Cam, המתעדת את תהליך הלמידה של התלמיד בעבודה מול מחשב, ושאלון הבודק ומסווג אסטרטגיות למידה (עומק ופני-שטח) שנוקט התלמיד בעת למידה בעזרת האינטרנט, שאלון שמילאו שופטים מומחים. מתוצאות המחקר עלה כי השימוש הרווח בקרב הלומדים היה באסטרטגיית פני-שטח. שימוש זה רווח הן בקרב לומדים השייכים לרקע סוציו-אקונומי נמוך והן בקרב לומדים השייכים לרקע סוציו-אקונומי בינוני-גבוה. עם זאת, בקרב הלומדים השייכים לרקע סוציו-אקונומי בינוני-גבוה, השימוש בשתי אסטרטגיות הלימוד היה רב יותר (תקציר מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 153-182 |
Number of pages | 30 |
Journal | דפים |
Volume | 43 |
State | Published - 2006 |
IHP Publications
- ihp
- Academic achievement
- Computer-assisted instruction
- English language -- Study and teaching
- Learning
- Learning strategies
- Motivation in education
- Social stratification
- אסטרטגיות למידה
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- הישגים בלימודים
- הנעה ללימודים
- למידה
- סביבה לימודית
- ריבוד חברתי
- שפה אנגלית -- לימוד והוראה
RAMBI Publications
- RAMBI Publications
- Middle school education -- Israel
- Education, Secondary -- Israel
- Internet
- Databases