Abstract
באיסורי תורה אפשר להפריד בין המעשה ובין כוונת העושה. למעשה יש משמעות אובייקטיבית ללא תלות בכוונת העושה או ברגשותיו. גורמים סובייקטיבים כמו הידיעה, הכוונה או הרצון קובעים רק את הסטטוס של שוגג מזיד או אונס. עצם הדבר שאדם עשה את המעשה האסור קיים באופן אובייקטיבי, בלי קשר לשאלת החיוב שבו הוא מתחייב. בעבודה זרה העניין שונה, מפני שעבודה זרה מכילה פן של קבלת אלוהות כלפי הנעבד. לפיכך יש לדון בשאלת היחס בין העבודה הזרה למחשבת עבודה זרה. המאמר דן בייחודו של האיסור. השאלות שידונו בו קשורות ליסוד הנפשי שיש או אין בעבודה זרה, להבדיל משאר האיסורים.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 47-64 |
Number of pages | 18 |
Journal | אקדמות: כתב-עת של לומדי "בית מורשה" |
Volume | 19 |
State | Published - 2007 |
IHP Publications
- ihp
- Judaism -- Relations -- Paganism
- Talmud Bavli -- Sanhedrin