הקשר בין שחיקת המורה, ותק המורה וגיל התלמידים ובין השימוש בטכניקות ההשקעה הרגשית בהוראה בישראל

רחלי זרצקי, יעקב כץ

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

    Abstract

    מחקר זה בוחן את הקשר בין שחיקת המורה, ותק המורה וגיל התלמידים ובין השימוש בטכניקות ההשקעה הרגשית בהוראה בישראל. חשיבותו וייחודו של המחקר הינה בכמה היבטים: הוא מבין המחקרים הכמותיים הראשונים בישראל הבודקים את תאוריית ההשקעה הרגשית בהוראה; הוא מציע לעשות שימוש בכלי מחקר כמותי (שאלון TELTS) שטרם נבחן בארץ, והוא נערך בקרב מורות מהמגזרים הדתי והחרדי. המחקר נערך בקרב 170 מורות מהמגזרים הדתי והחרדי המלמדות בבית ספר יסודי ותיכון ברחבי הארץ. כלי המחקר ששימשו לצורך איסוף הנתונים היו : 1. שאלון השקעה רגשית בהוראה, 2.שאלון שחיקת המורה, 3. שאלון דמוגרפי. איסוף הנתונים נעשהעל ידי שימוש בשאלון אינטרנטי. ממצאי המחקר איששו את הקשר שבין שחיקת המורה ובין שימוש בטכניקות ההשקעה הרגשית בהוראה. לא נמצא קשר בין ותק המורה וגיל התלמידים ובין שימוש בטכניקות ההשקעה הרגשית בהוראה. ממצאים חשובים אלו מזמינים עריכת מחקרי המשך לבחינת כלי המחקר, עריכת מחקרי המשךבשיטות מחקר משולבות, ובחינת אוכלוסיית מחקר נוספות בארץ. (מתוך המאמר)
    Original languageHebrew
    Pages (from-to)217-244
    Number of pages28
    Journalמכלול
    Volume33
    StatePublished - 2019

    IHP Publications

    • ihp
    • Burn out (Psychology)
    • Emotions
    • Seniority, Employee
    • Teacher-student relationships
    • Teachers
    • Teachers -- Job stress
    • Teaching

    Cite this