הקשר בין מיומנות חברתית וקשרי ידידות - תיאוריה ומעשה

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

    Abstract

    המאמר עוסק בקשר שבין מיומנות חברתית וקשרי ידידות. היא דנה בהתפתחות החברתית של הילד ובהסתגלותו לסביבתו באמצעות התייחסות גומלין (אינטראקציה) ותקשורת עם חבריו, ובכללן התמודדות עם פתרון בעיות, תמיכה רגשית והנאה משותפת. המחברת מתייחסת לתיאוריה האקולוגית המדגישה שני מעגלים: כוחות הילד ומאפייניו וגורמים שונים בסביבתו החינוכית שהינם בעלי חשיבות בהתפתחותם של קשרי חברות ובהתהוותם של קשרי ידידות והתמדתם. המחברת דנה במשותף ובשונה באשר להתפתחות ילדים רגילים וילדים עם לקויות למידה, לקות ראיה ואוטיזם. לבסוף היא מתמקדת בתיאור עקרונות להתערבות לשם קידום יצירה של קשרי ידידות אצל ילדים, תוך הדגשת המאפיינים החברתיים-הרגשיים הייחודיים לילדים עם לקויות שונות.
    Original languageHebrew
    Title of host publicationחינוך לערכים בהקשרים הוראתיים מגוונים (קובץ)
    Publisherהוצאת רמות
    Pages29-57
    Number of pages29
    StatePublished - 2002

    IHP Publications

    • ihp
    • Autistic children
    • Blind children
    • Children with disabilities
    • Children with visual disabilities
    • Emotions
    • Friendship
    • Interpersonal relations in children
    • Learning disabilities
    • People with social disabilities -- Education
    • Social skills
    • ידידות
    • יחסים בין אישיים אצל ילדים
    • ילדים אוטיסטים
    • ילדים בעלי צרכים מיוחדים
    • ילדים עיוורים וכבדי ראייה
    • לקות למידה
    • מיומנויות חברתיות
    • רגשות
    • תוכניות התערבות חינוכיות

    Cite this