הקשר בין מחויבות ומסוגלות מורים לבין ביצוע בכיתה ועזיבת בית הספר

סמדר לב, ישראל ריץ', מני קוסלובסקי

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המטרה המרכזית של העבודה המוצגת במאמר היא להציג עמדות הלקוחות מעולם הפסיכולוגיה התעשייתית-חברתית, ולבחון דרכן תופעות בעולם ההוראה. העמדות כוללות מחויבות אפקטיבית לבית הספר, המוגדרת כ"חוזק היחסי של הזדהות המורה ומעורבותו בבית ספרו", ותחושת מסוגלות של המורה, המתייחסת לאמונת המורה כי הוא כפרט, ומערכת החנוך בכלל, מסוגלים להביא לידי שנויים למודיים וחברתיים חיוביים בקרב התלמידים.
Original languageHebrew
Title of host publicationהכינוס הבינלאומי השני - הכשרת מורים: שמרנות, התפתחות וחדשנות: ספר המאמרים (קובץ בעריכת נבט אפרתי ורוני לידור)
Place of Publicationנתניה
Publisherמכון וינגייט, המכללה לחנוך גופני ע"ש זינמן
Pages401-411
Number of pages11
StatePublished - 1996

IHP Publications

  • ihp
  • Attitude (Psychology)
  • Employees -- Dismissal of
  • Organizational behavior
  • Organizational commitment
  • Schools
  • Self-efficacy
  • Teachers
  • Teaching

Cite this