Abstract
עמדותיהם של מורים ופרחי הוראה כלפי שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים וכישוריהם בנושא זה חשובים להצלחתה של מגמת השילוב. במחקר הנוכחי נבדקו עמדותיהם של 1155 פרחי הוראה ב-11 מכללות/מכונים להכשרת מורים, כלפי שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, ונחקרו גורמי רקע הקשורים לעמדות אלה. המתכשרים ענו על שאלון עמדות שפיתחה לאריבי. נערכו ניתוחים סטטיסטיים על ארבעה גורמים שזוהו על ידי מחברי השאלון. המתכשרים גילו עמדה חיובית כלפי עקרון השילוב. הם ראו יתרונות הן לגבי התלמיד המשולב והן לגבי עמיתיו לכיתה. עם זאת, הביעו גם תמיכה בקיומן של כיתות נפרדות בחינוך מיוחד וגם חששות לגבי בעיות משמעת בכיתה וחוסר הכשרה מתאימה של מורים משלבים. נמצאו קשרים בין סוג המכללה (חילונית, דתית, חרדית, ערבית), מסלול לימודים, (חינוך מיוחד, חינוך פורמלי וחינוך בלתי פורמלי) שנת הלימוד במכללה (א', ב' לעומת ג', ד'), השתלמות והכשרה בחינוך מיוחד, התנסות ומגדר לבין ארבעת הגורמים בשאלון העמדות. הדיון מציג דגמים שונים להכשרת פרחי הוראה שמטרתם להקנות ידע ומיומנויות ולהבהיר עמדות וערכים כלפי נושא השילוב (תקציר מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 39-54 |
Number of pages | 16 |
Journal | סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום |
Volume | 20 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2005 |
IHP Publications
- ihp
- Attitude (Psychology)
- Mainstreaming in education
- Student teachers
- Teachers
- Teachers -- Training of