Abstract
תכנית "הכיתה ההפוכה" בנויה במתודה הפוכה מזו הנהוגה במרבית ביה"ס. בשיטה זו הקניית הידע הבסיסי נעשית מחוץ לכיתה, בדרך כלל ע"י סרטי וידאו ושאלוני מבדק קצרים. כך מוקדש זמן השיעור בכיתה להעמקה בחומר הנלמד, ולשילוב ויישום הידע של התלמידים באמצעות מגוון רחב של אסטרטגיות למידה. מודל הלמידה ההפוכה משמש גשר לסביבת למידה בה הלומד הוא במרכז, ובכך מתאפשרת למידה עמוקה ומשמעותית. מסקר שערכו המחברים בהיערכות לקראת הפעלת השיטה במקצוע המתמטיקה, העלו המורים חששות מאיבוד השליטה על הכיתה ומאיבוד השיח המתמטי בכיתה. מורים רבים העלו את החשש שהתלמידים לא יבינו את החומר מתוך צפייה בסרטונים. נושא האיכות והכמות של הסרטונים הגנריים שנמצאים ברשת האינטרנט, והתאמתם לתוכנית הלימודים הישראלית עלה אף הוא ואתו החשש מהזמן שיהיה עליהם להקדיש בבית להכנת השיעורים במתכונת החדשה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 293-294 |
Number of pages | 2 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- Computer-assisted instruction
- Flipped classrooms
- Mathematics -- Study and teaching
- Team learning approach in education