הערכה דינמית של הבנה פתגמית אצל ילדים המאובחנים עם אוטיזם בתפקוד גבוה

תמר גרומן, דוד צוריאל

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

    Abstract

    המחקר הנוכחי התמקד בהערכה דינמית של יכולת הבנה פתגמית אצל ילדים המאובחנים עם אוטיזם בתפקוד גבוה. מטרות המחקר היו לבחון: (א) הבדלים ברמת הבנה פתגמית בין ילדים עם אוטיזם בתפקוד גבוה לבין ילדים עם התפתחות תקינה; (ב) שיפור ברמת הבנה פתגמית באמצעות גישה דינמית של הערכה; (ג) ניבוי הבנה פתגמית לפי חשיבה מטפורית, הסקה אנלוגית וחשיבה מילולית, קוהרנטיות מקומית, זיכרון ניהולי ותיאוריית המיינד (ייחוס מצבים נפשיים לאחרים ולעצמנו). מטרה חשובה נוספת הייתה לבנות כלי מחקרי לבדיקת יכולת קוהרנטיות מקומית של ילדים בני 11-5. לבניית המבחן נערכו מחקרי חלוץ כדי לתקפו ולבדוק את מהימנותו, ובחינתו נערכה בכלל המדגם ובנפרד לכל קבוצה מחקרית. (מתוך המאמר)
    Original languageHebrew
    Pages (from-to)145-179
    Number of pages35
    Journalחוקרים @ החינוך המיוחד
    Volume2
    StatePublished - 2022

    IHP Publications

    • ihp
    • Aphorisms and apothegms
    • Autism
    • Autistic children
    • Children
    • Cognitive psychology
    • Comprehension
    • Executive functions (Neuropsychology)
    • Metaphor
    • Philosophy of mind
    • Sense of coherence
    • Thought and thinking
    • אבחון דינמי
    • אוטיזם
    • הבנה
    • חשיבה
    • ילדים
    • ילדים אוטיסטים
    • לשון פיגורטיבית
    • מטפורה
    • פסיכולוגיה קוגניטיבית
    • פתגמים
    • קוהרנטיות (פסיכולוגיה)
    • תאוריית התודעה
    • תפקודים ניהוליים (נוירופסיכולוגיה)

    Cite this