Abstract
במאמר זה, טוענת המחברת, כי הסיפור "סר גווין והאביר הירוק" הפך להיות אחד הסיפורים המכוננים בספרות הארתוריאנה כולה, הודות לתבנית הפסיכולוגית היצוקה בו. תבנית זו, מציגה על פי המחברת, מערכת מסודרת של סמלים תרבותיים ומסרים ארכיטיפיים שבאמצעותם משכיל מחבר היצירה לתאר את תלאותיו וטלטלותיו של נער בגיל ההתבגרות. באמצעות ניתוח השוואתי המבוסס על המודל של הפסיכולוגית היונגיאנית אסתר הארדינג מראה המחברת, כי העלילה מדגימה כיצד היחיד מתבגר בתהליך הכרחי שראשיתו אגו ממוקד עצמי ואחריתו קיום בוגר, ועצמאי הצומח מתוך שילוב הרמוני בין הטבע לתרבות.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 435-446 |
Number of pages | 12 |
Journal | טיפול באמנויות |
Volume | 4 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- Adolescence
- Bildungsromans
- Coming of age
- Consciousness