המודל האקולוגי כבסיס לעיצוב תפקידם של מנהיגים חינוכיים, בראי מדדי יעילות וצמיחה בית ספרית והישגים במתמטיקה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרת המחקר הייתה לבחון כיצד המודל האקולוגי, הבנוי מחמש שכבות, יכול לחזות את הישגי התלמידים במתמטיקה באופן אינטגרטיבי מול שלושה גורמים: הגורמים הפנים־בית ספריים (רמת האלימות בבית הספר וגודל כיתה), הגורמים החוץ־בית ספריים (משאבים חברתיים-כלכליים של המשפחות, כגון למידת מתמטיקה מבוססת מחשב בבית התלמיד ושיעורי עזר פרטיים במתמטיקה) וגורמי הרקע (מגזר, אזור). על בסיס תוצאות המחקר, נבין את תפקידה של ההנהגה החינוכית בקידום הישגי התלמידים. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)57-82
Number of pages26
Journalזמן חינוך
Volume6
StatePublished - 2020

IHP Publications

  • ihp
  • Academic achievement
  • Educational leadership
  • Mathematics -- Study and teaching
  • School children
  • School principals
  • School violence
  • System theory
  • אלימות בבית הספר
  • אפקטיביות בית-ספרית
  • גודל הכיתה
  • גישה אקולוגית-חנוכית
  • הישגים בלימודים
  • מנהיגות חינוכית
  • מנהלי בתי ספר
  • מתמטיקה -- לימוד והוראה
  • תיאוריית המערכות
  • תלמידים

RAMBI Publications

  • RAMBI Publications
  • Academic achievement -- Social aspects -- Israel
  • Academic achievement -- Israel -- Beersheba -- Forecasting
  • Mathematics -- Study and teaching -- Israel -- Evaluation
  • Educational leadership -- Israel

Cite this