Abstract
השימוש בטכנולוגיות אינטרנטיות במדיה החברתית יצר מהפכה בתקשורת פורמלית ובלתי פורמלית בארגוני חינוך. נוכחותם של מנהלי בתי הספר ברשתות מדיה חברתיות הפכה לחלק אינטגרלי ממנהיגותם, ובאה לידי ביטוי באופנויות שונות. תגובותיהם של המורים לנוכחותו המנהיגותית שלהמנהל מושפעות ממאפייניהם האישיותיים, ויש להן השלכות על החיים הארגוניים. מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשרים בין תפיסות המורים את הנוכחות המנהיגותית של מנהלי בתי-ספר ברשתות מדיה חברתיות לבין סגנונות הקיום (Existence of Modes ) הדומיננטיים שלהם המכוונים את התנהגותם. במחקר השתתפו 181 מורים מבתי ספר יסודיים (66/7% ) ועל יסודיים(33/3%) המשתתפים השיבו על שני שאלונים. אחד הבודק דומיננטיות שלסגנונות קיום, והשני את תפיסת הנוכחות המנהיגותית ברשתות מדיה חברתיות. קשרים חיוביים ומובהקים סטטיסטית נמצאו בין סגנונות הקיום ובין מדדי הנוכחות המנהיגותית, למעט הקשר בין נוכחות מנהיגותית תומכתו מגינה. סגנון הקיום הדומיננטי Being של המורים נמצא משפיע על תפיסת הנוכחות המעצבת, סגנון הקיום Doing נמצא מסביר (מתווך) את הקשר שבין סגנון הקיום Being לבין תפיסת הנוכחות השיווקית-מתקשרת. בנוסף, נמצא שסגנונות הקיום Doing ו-Being ותפיסת המנהיגות המעצבת גבוהים יותר בקרב מורים בבתי ספר יסודיים לעומת מורים מבתי ספר על-יסודיים. תרומתו של המחקר היא בהבנה כי תפיסות המורים את הנוכחות המנהיגותית של מנהל בית הספר ברשתות המדיה החברתיות קשורות למאפייניהם האישיותיים המתבטאים בסגנונות הקיום הדומיננטיים שלהם. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Modes of Existence and Leadership Presence on Social Media Networks in School Communities |
---|---|
Original language | Hebrew |
Journal | מעיינות |
Volume | א' |
State | Published - 2023 |
Externally published | Yes |
IHP Publications
- ihp
- Attitude (Psychology)
- Educational leadership
- Online social networks
- Personality
- School principals
- Social media
- Teacher-principal relationships
- Teachers