Abstract
המאמר מציע לשלב תחומי ידע אקדמיים ולא אקדמיים: סוציולוגיה ותקשורת מכאן, ואמנויות תנועה והגנה עצמית מכאן. החלק הראשון של המאמר דן במושג הידע בפרדיגמה האיכותנית, ומבסס את הטענה שהגדרות דיאלוגיות של ידע מאפשרות לימוד חווייתי של מחקר איכותני. החלק השני בוחן שלושה מושגי יסוד בהוראות אמנות הלחימה איקידו ומציע שמהוראת אמנות זו אפשר ללמוד ואף לשאול מושגים שיאפשרו להפרות את תהליכי ההוראה של מחקר איכותני. השאלה מושגית זו מתבססת על המשותף בין הוראת האיקידו ובין המחקר האיכותני. כך המאמר מצטרף לגוף הידע ההולך ומצטבר על הוראת שיטות מחקר איכותניות ומדגיש נקודות מבט מקוריות, יצירתיות, הומוריסטיות ומופעיות (פרפורמטיביות). המאמר מנסה "להקל" במעט את חומרת הסבר הקשורה בעריכת מחקרים מדעיים מתוך ניסיון להאיר באופן רפלקטיבי את תפקיד החוקרים בשדה מחקר. כך המאמר מקבל את השראתו מגוף הידע הקשור בגישות מופעיות ואישיות (אוטואתנוגרפיות) להוראת מחקר האיכותני ועריכתו, וגם תורם להן.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | הוראת מחקר איכותני: אתגרים, עקרונות, יישום (קובץ) |
Publisher | הוצאת הספרים של מכון מופ"ת |
Pages | 269-296 |
Number of pages | 28 |
State | Published - 2013 |
IHP Publications
- ihp
- Aikido
- Dialogue
- Knowledge and learning
- Qualitative research
- Research -- Methodology -- Study and teaching