Abstract
בסקירת ספרות מחקרית העוסקת בתחומי עתיד מגוונים, זיהינו מיומנות חשיבה חדשה בעלת מאפיינים של אינטליגנציה עתידית מסדר גבוה. במאמר זה נבחנים מאפייניה של מיומנות חשיבה זאת שאנו מכנים "השבחה". ההגדרה המוצעת למיומנות הקוגניטיבית העתידית, "השבחה", היא כדלקמן: "המיומנות לבחור במצרף המתאים של מידע וליישמו בפתרון בעיות בסיטואציות שונות, בזמן ובמקום שונים, ובכך להשביח את המצרף". מצאנו שקיימים 2 סוגים של "השבחה" - השבחה של קונספציות והשבחה של כלים. בתהליך השבחה של מידע עתידי זיהינו 6 שלבים: כוונה תחילה, תהליך, תוצר, הערכה, לעתים גם כוונה בדיעבד, המשכיות. במאמר זה אנו מגדירים ומסבירים את חשיבות מיומנות ההשבחה בתהליכי חינוך והכשרה לקראת העתיד (תקציר מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 31-52 |
Number of pages | 22 |
Journal | הלכה למעשה בתכנון לימודים |
Volume | 18 |
State | Published - 2006 |
IHP Publications
- ihp
- Forecasting
- Information science
- Intellect
- Knowledge and learning
- Thought and thinking