הגברת המודעות ההורית לדיסלקציה בעזרת טכנולוגיית מציאות מדומה

דוד פסיג, סיגל עדן, ונינה רוזנבאום

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

    Abstract

    הורים לילדים דיסלקטיים נתקלים בקשיים רבים בהבנת הלקות וקבלתה, ויש לכך השפעה גם על התמודדות הילד ודימויו העצמי. מטרת המחקר הייתה לפתח את מודעות ההורים לדיסלקציה תוך התנסות בסימולציה באמצעות טכנולוגית מציאות מדומה אשר תמחיש להורה סוגי טעויות בקריאה אותן מבצע הילד הדיסלקטי במהלך הקריאה. במחקר השתתפו שתי קבוצות של הורים לילדים דיסלקטים: קבוצת ניסוי (N=37) אשר התנסתה בעשרה עולמות וירטואליים תלת-מימדיים המדמים סוגי טעויות בקריאה, וקבוצת הביקורת (N=30) צפתה בסרט בנושא דיסלקציה אשר הסביר את אותן הטעויות בקריאה שהילד הלקוי נוטה לעשות. כל הנבדקים נבדקו לפני ואחרי ההתנסות על ידי שאלון קוגניטיבי, כאשר קבוצת הניסוי עברה גם ראיון אישי לפני ואחרי ההתנסות. מתוצאות המחקר עולה, כי ההתנסות בטכנולוגית מציאות מדומה מאפשרת להעביר להורים בצורה ברורה ויעילה יותר את ההיבטים הקוגניטיביים של ילדים לקויי קריאה. (מתוך המאמר).
    Original languageHebrew
    Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
    Publisherהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
    Pages149-156
    Number of pages8
    StatePublished - 2008

    IHP Publications

    • ihp
    • Awareness
    • Dyslexia
    • Parent and child
    • Parents
    • Reading disability
    • Virtual reality

    Cite this