Abstract
הורים לילדים דיסלקטיים נתקלים בקשיים רבים בהבנת הלקות וקבלתה, ויש לכך השפעה גם על התמודדות הילד ודימויו העצמי. מטרת המחקר הייתה לפתח את מודעות ההורים לדיסלקציה תוך התנסות בסימולציה באמצעות טכנולוגית מציאות מדומה אשר תמחיש להורה סוגי טעויות בקריאה אותן מבצע הילד הדיסלקטי במהלך הקריאה. במחקר השתתפו שתי קבוצות של הורים לילדים דיסלקטים: קבוצת ניסוי (N=37) אשר התנסתה בעשרה עולמות וירטואליים תלת-מימדיים המדמים סוגי טעויות בקריאה, וקבוצת הביקורת (N=30) צפתה בסרט בנושא דיסלקציה אשר הסביר את אותן הטעויות בקריאה שהילד הלקוי נוטה לעשות. כל הנבדקים נבדקו לפני ואחרי ההתנסות על ידי שאלון קוגניטיבי, כאשר קבוצת הניסוי עברה גם ראיון אישי לפני ואחרי ההתנסות. מתוצאות המחקר עולה, כי ההתנסות בטכנולוגית מציאות מדומה מאפשרת להעביר להורים בצורה ברורה ויעילה יותר את ההיבטים הקוגניטיביים של ילדים לקויי קריאה. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 149-156 |
Number of pages | 8 |
State | Published - 2008 |
IHP Publications
- ihp
- Awareness
- Dyslexia
- Parent and child
- Parents
- Reading disability
- Virtual reality