האתגר: הצלחה של ילדים ובני נוער במצבי סיכון במערכת החינוך

שלמה רומי, עמנואל גרופר

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

    Abstract

    לדעת המחברים, לשם השגת פריצת דרך אמיתית בטיפול בנוער במצבי סיכון יש צורך בשינוי פרדיגמה שתיצור בבתי הספר אקלים חינוכי שמאפשר יישום מרכיבים בלתי פורמליים גם בחינוך הפורמלי והטמעתם. שינוי כזה עשוי לפתוח הזדמנויות חדשות לשילובם המלא של בני נוער במצבי סיכון במערכות בתי הספר ובמסגרות הלימוד הפורמליות ותמנע את נשירתם מהם. ההכשרות שמתחייבות מכך, בפרט לגבי העובדים החינוכיים־טיפוליים, תאפשרנה להם להיכנס וליישם את הידע הייחודי שלהם בתוך בתי הספר, כדי ליצור בהם אפשרויות נוספות שתשתלבנה במאמצים הכלליים למניעת נשירה והכלה של כלל התלמידים בתוך שערי בתי הספר. אין ספק שמרכיבים מסוימים מתכנים אלה יצטרכו להיכנס גם להכשרת המורים, ורק כך ניתן יהיה להבטיח את הצלחת המהלך כולו.
    Original languageHebrew
    Title of host publicationחינוך בצומת (קובץ בעריכת יורם הרפז ואלי הורביץ)
    Place of Publicationחבל מודיעין
    Publisherדביר
    Pages375-383
    Number of pages9
    ISBN (Print)9789655741407
    StatePublished - 2020

    IHP Publications

    • ihp
    • Compensatory education
    • Dropouts
    • Education -- Israel -- Administration
    • People with social disabilities -- Education
    • Problem children
    • Problem youth
    • Social work with youth

    Cite this