Abstract
המהפכה הטכנולוגית המאפשרת קריאה מהתקנים ניידים כבר כאן. יש לנו laptops, netbooks, ebook readers מסוגים שונים, ipods, iPhones ו- smartphones, ועכשיו יש גם ipads. בעבר טענו כי הקריאה ממסך מחשב מעייפת יותר מקריאה מנייר, ומחקרים הצביעו על יתרונות נוספים של קריאה מנייר: יכולת להוסיף הערות, ניווט מהיר וגמישות מרחבית. בינתיים, רזולוציית המסך והפונטים המוצגים השתפרו בלי הכר. ה-ebook readers המיוחדים המשתמשים בטכנולוגיה מיוחדת המדמה את הקריאה מהמכשיר לקריאה מנייר. השאלה ששאלנו במחקר היא האם בעקבות השינויים הטכנולוגיים הסטודנטים מעדיפים לקרוא מידע דיגיטלי לימודי (מאמרים וחומרי למידה נוספים) ממסכים אלקטרוניים או שמה עדיין יש להם העדפה לנייר? Jacob Nielsen הגורו של תחום השימושיות הכריז ב-1998 שספרים אלקטרוניים הם רעיון גרוע, אם כי לאחרונה, לאחר בחינת ה-Kindle הוא פרסם עדכון למאמרו הישן. יחד עם זאת גם מחקרים מהתקופה האחרונה יחסית, עדיין מצביעים על העדפה לניית לעומת מסך מחשב. במאמר משנת 2009 פרצל, עשת-אלקלעי ואלברטון מדווחים שלסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה הייתה העדפה לשילוב בין ספר לימודים מודפס ודיגיטלי. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | הכנס הארצי השנתי השמיני 2010 של מיט"ל (קובץ בעריכת יואב יאיר ואלי שמואלי) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה |
Pages | 28-31 |
Number of pages | 4 |
State | Published - 2010 |
IHP Publications
- ihp
- College students
- Information technology
- Instructional and educational works
- Reading