האם ילדי גן יכולים להתמקד ספונטנית במבנים מתמטיים?

טל שריר, זמירה מברך

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

    Abstract

    בפרק בוחנות החוקרות אם ילדים המגלים נטיה ספונטנית להתמקד בכמויות, נוטים לעשות זאת רק במשימות "ביצועיות"; ואם ילדים בגיל הגן יכולים להתמקד ספונטנית לא רק בכמויות המוצגות באופן אקראי, אלא גם במבנים מתמטיים מורכבים למדי. מהמחקר עולה שיותר ממחצית מהילדים הצעירים נוטים להגיב ספונטנית להיבטים המתמטיים של פריטים אשר מוצגים להם באקראי או במבנה כפלי. נטייה זו מתבטאת במשימות ביצועיות יותר מאשר במשימות מלוליות. המחקר הראה כי ילדים שהם בעלי נטייה ספונטנית להתמקד בכמויות ובמבנים מתמטיים, מגלים הבנה מתמטית טובה יותר מאשר ילגים הנוטים פחות להתמקד ספונטנית במבנה כפלי ובסדרות חשבוניות. כמו כן נמצא קשר בין משתנים אלה לבין השכלת האם.
    Original languageHebrew
    Title of host publicationעיון ומחקר בחינוך מתמטי בגיל הרך
    Editorsדינה חסידוב, אמאל שריף
    Place of Publicationתל אביב
    Publisherמכון מופ"ת
    Pages163-178
    Number of pages16
    ISBN (Print)9789655302233
    StatePublished - 2023

    IHP Publications

    • ihp
    • Academic achievement
    • Mathematical ability
    • Mathematics
    • Mathematics -- Study and teaching
    • Preschool children
    • Spontaneity (Personality trait)

    DanaCode

    • danacode
    • 076900002529

    Cite this