Abstract
בפרק בוחנות החוקרות אם ילדים המגלים נטיה ספונטנית להתמקד בכמויות, נוטים לעשות זאת רק במשימות "ביצועיות"; ואם ילדים בגיל הגן יכולים להתמקד ספונטנית לא רק בכמויות המוצגות באופן אקראי, אלא גם במבנים מתמטיים מורכבים למדי. מהמחקר עולה שיותר ממחצית מהילדים הצעירים נוטים להגיב ספונטנית להיבטים המתמטיים של פריטים אשר מוצגים להם באקראי או במבנה כפלי. נטייה זו מתבטאת במשימות ביצועיות יותר מאשר במשימות מלוליות. המחקר הראה כי ילדים שהם בעלי נטייה ספונטנית להתמקד בכמויות ובמבנים מתמטיים, מגלים הבנה מתמטית טובה יותר מאשר ילגים הנוטים פחות להתמקד ספונטנית במבנה כפלי ובסדרות חשבוניות. כמו כן נמצא קשר בין משתנים אלה לבין השכלת האם.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | עיון ומחקר בחינוך מתמטי בגיל הרך |
Editors | דינה חסידוב, אמאל שריף |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | 163-178 |
Number of pages | 16 |
ISBN (Print) | 9789655302233 |
State | Published - 2023 |
IHP Publications
- ihp
- Academic achievement
- Mathematical ability
- Mathematics
- Mathematics -- Study and teaching
- Preschool children
- Spontaneity (Personality trait)
DanaCode
- danacode
- 076900002529