Abstract
ווטסאפ הינה אפליקציה לטלפונים חכמים המיועדת להעברת מסרים מידיים. בשנתיים אחרונות הפופולאריות של האפליקציה עלתה מאוד. אחת היכולות הייחודיות של האפליקציה היא היכולת להתנהל ולתקשר בקבוצה. תקשורת כיתתית בקבוצות ווטסאפ משותפות למורים ולתלמידים הינו נושא חדש יחסית, אשר לפי מיטב ידיעתנו טרם נחקר לעומק. לפיכך, בחרנו לבצע מחקר גישוש בשיטת מחקר איכותנית. לצורך המחקר התקיימו שנים עשר ראיונות, חצי מובנים, עם מורים אשר עושים שימוש בווטסאפ כיתתיות משמשות לארבע מטרות מרכזיות: תקשורת עם התלמידים, טיפוח האווירה החברתית בכיתה, יצירת דיאלוג ושיתוף בין התלמידים ושימוש בכלי כלפלטפורמה ללמידה. המרואיינים מנו יתרונות טכניים כמו: פשטות הפעלה, עלות, זמינות ומידיות; יתרונות חינוכיים, כמו יצירת אווירה נעימה, הכרות עומק עם התלמידים, השפעה על איכות השיח של התלמידים ועוד; ויתרונות לימודיים רבים כמו הנגשה של חומרי לימוד, זמינות של המורה, המשך למידה מעבר לגבולות הכיתה וכדומה. יחד עם זאת, יש גם אתגרים וקשיים טכניים כמו העובדה שלא לכל התלמידים יש סמארטפון, הצפה של הודעות וכדומה; קשיים חינוכיים כמו התמודדות עם שפה לא מתאימה של התלמידים, ציפייה של התלמידים לזמינות קבועה של המורים וכדומה; וקשיים לימודיים כמו שימוש של התלמידים בשפה לא תקנית, ציפייה של התלמידים שהמורה יענה מבלי שיתאמצו. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | הכנס הארצי השנתי השנים עשר 2014 של מיט"ל (קובץ בעריכת יואב יאיר ואלי שמואלי) |
Publisher | מכללת לוינסקי לחינוך |
Pages | 248-255 |
Number of pages | 8 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- Mobile apps
- School children
- Teacher-student relationships