Abstract
מחבר המאמר שואל אם הטכנולוגיה היא מלאך גואל המשפר את מצבה של האנושות או שמא שד המקרב אותה אל כיליונה; אם היא מקדמת אותנו כבני אנוש או שמא מבצעת בנו דה-הומניזציה; האם ההתפתחות הטכנולוגית חותרת כלפי אופק עתידי כלשהו. הוא מציג את הגישה הטכנו-אוטופיסטית מחד גיסא ואת הגישה המתנגדת לטכנולוגיה מאידך גיסא, ומתמקד בגישה המתפתחת עתה: הגישה הביקורתית, הבוחנת את הטכנולוגיה בהקשריה החברתיים והתרבותיים. חינוך טכנולוגי, לטענת המחבר, עיקרו ציוד התלמיד בכלים להבנת מקומה של הטכנולוגיה בחברה ובחייו. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | חינוך - שאלות האדם, חלק א' - בהגות (קובץ בעריכת ישעיהו תדמור ועמיר פריימן) |
Publisher | תל אביב, מכון מופ"ת |
Pages | 194-206 |
Number of pages | 13 |
ISBN (Print) | 9789655301052 VOL.1 |
State | Published - 2015 |
IHP Publications
- ihp
- Technical education
- Technological literacy
- Technology