Abstract
באמצעות מחקר טקסטים של ספרות ילדים ונוער שנכתבו ופורסמו בישראל בין שנות הארבעים של המאה העשרים לימינו, נחשפות כמה מגמות שיטתיות של מתן שמות לדמויות תלמידים ולדמויות מורים והצוות החינוכי במוסדות החינוך. מגמות אלה תואמות מגמות חוץ-ספרותיות שקיימות בתקופה הרלבנטית בתרבות העברית ובחברה בישראל, ובראשן האידאולוגיות החינוכיות שנגזרו מתפיסות עבריות-לשוניות וציוניות. רצף ההשתנות של השמות בטקסטים לילדים ולנוער תואם לאידאולוגיות ציוניות ופוסט-ציוניות, קליטת גלי עלייה (הגירה) וסובלנות חברתית. בה בעת הוא משקף את המוצא העדתי והשכלתי של העוסקים בהוראה ובחינוך. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Dan and Tamar are going to school: Pupils' and teachers' names in Hebrew childrens' literature |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 120-138 |
Number of pages | 19 |
Journal | מורשת ישראל |
Volume | 8 |
State | Published - 2011 |
IHP Publications
- ihp
- Children's literature
- Israel -- History
- Names, Personal
- ישראל -- היסטוריה
- ספרות ילדים ונוער
- שמות פרטיים