בנאי, חנוך וגפן: על שלושה סגנונות 'נבואה' בשירי המחאה ברוק הישראלי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במאמר זה אני מבקשת להציע ניתוח ראשוני מהיבטים סגנוניים וסוציולינגוויסטיים לטקסטים של שירי הרוק הישראלי. לא בכדי נבחרו שירי המחאה כקורפוס ראשוני למחקר לשון שירי הרוק. הטקסטים של שירים אלה ממחישים בצורה ברורה את האידאולוגיה המונחת בבסיסה של תרבות הרוק, שהיא אידאולוגיה של מרדנות וחתרנות מתמדת. נוסף על כך, ניתוח לשוני של שירי המחאה יביא לידי ביטוי את העוצמה החברתית ואת הקשר ההדוק שבין לשון לחברה מתוקף עיסוקם של שירים אלו בנושאים חברתיים. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)103-131
Number of pages29
Journalבלשנות עברית: כתב-עת לבלשנות עברית תיאורית, חישובית ויישומית
Volume73
StatePublished - 2019

IHP Publications

  • ihp
  • בנאי, אהוד
  • Banai, Ehud
  • חנוך, שלום
  • Hanoch, Shalom -- 1946-
  • גפן, אביב
  • מוסיקת רוק
  • Rock music
  • שירי מחאה
  • Protest songs
  • זמר עברי
  • Songs, Hebrew
  • סגנון (בלשנות) -- שפה עברית
  • Hebrew language -- Style
  • סוציולינגויסטיקה
  • Sociolinguistics
  • נבואה בספרות
  • Prophecy in literature
  • אינטרטקסטואליות
  • Intertextuality

RAMBI Publications

  • RAMBI Publications
  • Banai, Ehud
  • Hanoch, Shalom -- 1946- -- Criticism and interpretation
  • Geffen, Aviv -- 1973-
  • Protest songs -- Israel -- History and criticism
  • Rock music -- Israel -- History and criticism
  • Music and language -- Israel -- History and criticism
  • Hebrew language -- Social aspects -- Israel
  • Prophecy

Cite this