בית הספר כמסגרת לשינוי של מתבגרים במצבי סיכון

ג'ודי גולדנברג, אתי אורנן, שלמה רומי

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

    Abstract

    הפרק מציג מודל חינוכי ייחודי של טיפול בנוער בסיכון ומתאר את השפעתה של תכנית ההתערבות "מניפה" על בני הנוער אשר משתתפים בה. המודל תומך בפעולה כוללת (הוליסטית) בתוך כותלי בית הספר; הוא רואה במסגרת הבית ספרית את הבסיס לעבודה עם תלמידים אלה, כמו גם לשימורם במערכת החינוך. המודל הזה מבוסס על גישה רב-תחומית אשר משלבת בין טיפול רגשי, חינוך והוראה. לאחר תיאור המודל החינוכי-טיפולי של תכנית "מניפה" מוצגים ממצאי מחקר שבחן את מקורות ההשפעה של התכנית על בני הנוער שהשתתפו בה. בחינה זו התבססה על עריכת ראיונות עומק עם בוגרות התכנית, כמו גם עם אנשי סגל ובעלי תפקידים. (מתוך המאמר)
    Original languageHebrew
    Title of host publicationילדים ומתבגרים במצבי סיכון בישראל, כרך א': תמונת מצב של התחום ותוכני ליבה (קובץ בעריכת עמנואל גרופר ושלמה רומי)
    Place of Publicationתל אביב
    Publisherהוצאת מכון מופ"ת
    Pages508-539
    Number of pages32
    ISBN (Print)9789655300925
    StatePublished - 2014

    IHP Publications

    • ihp
    • Dropouts
    • People with social disabilities -- Education
    • Problem youth
    • Problem youth -- Rehabilitation
    • Schools
    • Social work with youth

    Cite this