בין פסיכואנליזה וקולנוע: הלא-מודע והשפה הקולנועית

אורית דודאי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר דן באופן שבו קולנוע פיוטי מציע לנו קשב אחר תהליכים נפשיים שאינם נגישים לשפה המילולית. קולנוע פיוטי, על פי הגדרתו של פייר פאולו פזוליני, שם דגש על אמצעי מבע קולנועיים היוצרים סגנון ייחודי שלו יתרונות מהותיים ביחס ליכולת הייצוגית של מושגים נפשיים ולהבנתם. הדגש בסגנון קולנועי זה על שפה אודיו-חזותית ותנועתית, שפה חושית וראשונית, מאפשר לייצג מצבי נפש הנמצאים על סיפה של התקשורת האנושית ועל גבול מה שניתן לתפיסה. היות שכך, ניתן לצמצם את הפער בין החוויה הראשונית המיוצגת לבין הסמלתה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)179-197
Number of pages19
Journalהחינוך וסביבו: שנתון סמינר הקיבוצים
Volumeמ"א
StatePublished - 2019
Externally publishedYes

IHP Publications

  • ihp
  • Fantasy
  • Image (Philosophy)
  • Motion pictures
  • Psychoanalysis and motion pictures
  • Subconsciousness
  • Visual perception

Cite this