Abstract
המאמר דן באופן שבו קולנוע פיוטי מציע לנו קשב אחר תהליכים נפשיים שאינם נגישים לשפה המילולית. קולנוע פיוטי, על פי הגדרתו של פייר פאולו פזוליני, שם דגש על אמצעי מבע קולנועיים היוצרים סגנון ייחודי שלו יתרונות מהותיים ביחס ליכולת הייצוגית של מושגים נפשיים ולהבנתם. הדגש בסגנון קולנועי זה על שפה אודיו-חזותית ותנועתית, שפה חושית וראשונית, מאפשר לייצג מצבי נפש הנמצאים על סיפה של התקשורת האנושית ועל גבול מה שניתן לתפיסה. היות שכך, ניתן לצמצם את הפער בין החוויה הראשונית המיוצגת לבין הסמלתה. (מתוך המאמר)
| Original language | Hebrew |
|---|---|
| Pages (from-to) | 179-197 |
| Number of pages | 19 |
| Journal | החינוך וסביבו: שנתון סמינר הקיבוצים |
| Volume | מ"א |
| State | Published - 2019 |
| Externally published | Yes |
IHP Publications
- ihp
- Fantasy
- Image (Philosophy)
- Motion pictures
- Psychoanalysis and motion pictures
- Subconsciousness
- Visual perception