Abstract
כתיבתה של סמואלס, וכן התגובה עליה, מייצגות כתיבה פוסטמודרנית בתחום לימודי המוגבלות, הפורצת את הגבולות וההגדרות של הגוף והזהות. במאמר ובתגובה הדבר נעשה באמצעות ניתוח מושגי היציאה מן הארון, המבט והסתרת הנכות אגב אנלוגיה לתיאוריה קווירית. בתגובה מרחיבות הכותבות את הניתוח מנקודת מבט זו ומתמקדות בילדים עם מוגבלויות. הן עושות זאת בין היתר על ידי בחינה של פעולת המבט ושל החוויה של ילדים עם מוגבלויות, נראות ולא נראות. ההתמקדות בילדים מאפשרת בחינה ייחודית של תהליכי הבניה בעניין נורמליות וחריגות, ובתוך כך מאפשרת את ערעור ההבחנה בין נראות לבלתי נראות שבלב לימודי המוגבלות מז'אנר זה.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | לימודי מוגבלות: מקראה (קובץ בעריכת נטע זיו ואחרים) |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | מכון ון ליר |
Pages | 299-311 |
Number of pages | 13 |
ISBN (Print) | 9789650207892 |
State | Published - 2016 |
IHP Publications
- ihp
- Children with disabilities
- Coming out (Sexual orientation)
- Disability studies
- Identity (Psychology)
- People with disabilities
- People with disabilities -- Family relationships
- Stigma (Social psychology)