Abstract
התפתחותן המהירה של מערכות התקשורת האלקטרונית הצמיחה סוג חדש של ארגונים — ארגונים וירטואליים עסקיים על רשת האינטרנט. ארגונים אלו מוכרים מוצר כפי שמוכרים ארגונים קונבנציונליים, אולם להם מאפיינים ייחודיים מרכזיים. רלוונטיות כלי המחקר המקובלים בתחום ההתנהגות הארגונית לגבי ארגונים אלו מוטלת בספק עד שלא ניטיב להבינם. הניסיון להבין את מהותם ומשמעותם של ארגונים אלו לתורת הארגונים הוא האתגר שמאמר זה מתמודד עמו. הבנת מאפייני הארגונים הווירטואליים העסקיים על רשת האינטרנט נעשתה בהתבסס על החומר הכתוב בנושא, שיטוט במאות אתרים אינטרנטיים וקשר ישיר עם 10 ארגונים כאלה בישראל. המאמר מתמקד בתדמיתם של ארגונים אלה בעיני הלקוח, בחוסר הגבולות המאפיין אותם, במבנה הארגוני ובחלוקת התפקידים האופיינית להם, באמצעי השיווק הייחודיים של הארגונים, במרחב השליטה של הלקוח, בתנאי התחרות שבהם פועלים הארגונים ובהבנת המשמעויות העתידיות של תופעה זאת לתורת הארגונים
Translated title of the contribution | Virtual business organizations on the internet: A new organizational model |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 512-530 |
Journal | מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות |
Volume | 40 |
Issue number | 3 |
State | Published - 2000 |