אמור לי מה קראת ואומר לך מה תחווה: ההשפעה של חוות דעת (שליליות) על חוויית הצריכה

Translated title of the contribution: Tell me what you read, and I will tell you what you will experience: The Effect of (Negative) Reviews on Consumer Experiences

דינה ידין, נירה מוניצ'ור, ענבל שטוקהיים

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

בהחלטה על רכישת מוצרים וצריכתם, צרכנים מסתמכים במידה רבה על חוות-דעת של משתמשים קודמים. לפיכך מחקרים רבים בחנו את ההשפעות של חוות-הדעת, אולם עצרו בשלב המכירה. מאמר זה בוחן את השפעתן של חוות-הדעת על חוויית השימוש במוצר. במאמר מוצגים ארבעה ניסויים מהם עולה כי חוויית השימוש במוצר של צרכנים שקראו חוות-דעת לפני הצריכה שונה מזו של צרכנים שצרכו את אותו מוצר מבלי לקרוא חוות-דעת. בפרט, נמצא כי בקרב צרכנים שנחשפו לפני הצריכה לחוות-דעת שליליות על המוצר, חוויית השימוש בו הייתה שלילית יותר בהשוואה לצרכנים שלא נחשפו לחוות-דעת. לעומת זאת, לא נמצאה השפעה לחשיפה לחוות-דעת חיוביות על חוויית השימוש במוצר. אפשר להסביר אפקט א-סימטרי זה בכך שחוות-דעת שליליות ממקדות את תשומת ליבם של הצרכנים בתכונות השליליות של המוצר, ועקב כך הן בולטות יותר בחוויית השימוש בו. ממצאים אלו פותחים פתח לחקירה לגבי ההשפעה הרחבה יותר של חוות-דעת לאחר שלב הרכישה, ויש להם השלכות מעשיות חשובות למשווקים המבקשים לצמצם השפעה זו. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionTell me what you read, and I will tell you what you will experience: The Effect of (Negative) Reviews on Consumer Experiences
Original languageHebrew
Pages (from-to)5-23
Number of pages19
Journalתיאוריה ופרקטיקה בניהול
Volume4
StatePublished - 2022

IHP Publications

  • ihp
  • Bias (Law)
  • Consumers
  • Experience
  • Impact
  • Manufactures

Cite this