Abstract
בהחלטה על רכישת מוצרים וצריכתם, צרכנים מסתמכים במידה רבה על חוות-דעת של משתמשים קודמים. לפיכך מחקרים רבים בחנו את ההשפעות של חוות-הדעת, אולם עצרו בשלב המכירה. מאמר זה בוחן את השפעתן של חוות-הדעת על חוויית השימוש במוצר. במאמר מוצגים ארבעה ניסויים מהם עולה כי חוויית השימוש במוצר של צרכנים שקראו חוות-דעת לפני הצריכה שונה מזו של צרכנים שצרכו את אותו מוצר מבלי לקרוא חוות-דעת. בפרט, נמצא כי בקרב צרכנים שנחשפו לפני הצריכה לחוות-דעת שליליות על המוצר, חוויית השימוש בו הייתה שלילית יותר בהשוואה לצרכנים שלא נחשפו לחוות-דעת. לעומת זאת, לא נמצאה השפעה לחשיפה לחוות-דעת חיוביות על חוויית השימוש במוצר. אפשר להסביר אפקט א-סימטרי זה בכך שחוות-דעת שליליות ממקדות את תשומת ליבם של הצרכנים בתכונות השליליות של המוצר, ועקב כך הן בולטות יותר בחוויית השימוש בו. ממצאים אלו פותחים פתח לחקירה לגבי ההשפעה הרחבה יותר של חוות-דעת לאחר שלב הרכישה, ויש להם השלכות מעשיות חשובות למשווקים המבקשים לצמצם השפעה זו. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Tell me what you read, and I will tell you what you will experience: The Effect of (Negative) Reviews on Consumer Experiences |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 5-23 |
Number of pages | 19 |
Journal | תיאוריה ופרקטיקה בניהול |
Volume | 4 |
State | Published - 2022 |
IHP Publications
- ihp
- Bias (Law)
- Consumers
- Experience
- Impact
- Manufactures