Abstract
מדי כמה חודשים מתפרסמות בתקשורת הישראלית "אזהרות מסע" מטעם המטה ללוחמה בטרור, שתכליתן להתריע בפני תיירים ישראלים על הסכנות הטמונות בביקור בארצות ובאתרים המועדים לפורענות. אזהרות אלה רכשו זה מכבר משמעות ציבורית ותרבותית רחבה ומורכבת, הגולשת מעבר לתכליתן הביטחונית המקורית. במאמר זה, נטען כי הכתבות מהוות מיזוג מרתק של ייצוגים תיירותיים ותקשורתיים, שניתוחם מאיר הן את שיח התיירות המקומי, והן את השיח הרחב יותר הקשור בהבנייה של זהויות קולקטיביות תוך שימוש במערכת המשמעויות של תיירים ותיירות. המסגרת התיאורטית של המאמר מתייחסת להתפתחויות המשגתיות עדכניות על אודות הקשר בין "המפנה התקשורתי" בחקר התיירות ו"המפנה המרחבי" בחקר התקשורת. מפנים אלה מהווים התפתחויות תיאורטיות הדדיות, שחקירתן בהקשר של אזהרות המסע לסיני פורה במיוחד, שכן יש ביכולתה להראות את אופני ייצוג המרחב התיירותי באמצעות המרחב התקשורתי. בסיס הנתונים ששימש במאמר זה כולל כשבעים וחמש כתבות אזהרה אשר ראו אור בעשור האחרון ( 2009-1999 ) בעיתונות המודפסת והדיגיטלית בישראל. ניתוח הכתבות מתבסס על ניתוח שיח וניתוח רב-מימדי (מולטי מודאלי) המשמש בתקשורת. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 5-25 |
Number of pages | 21 |
Journal | אופקים בגאוגרפיה |
Volume | 75 |
State | Published - 2010 |
IHP Publications
- ihp
- Communication
- Electronic newspapers
- Journalism
- Mass media
- Recreation
- Risk-taking (Psychology)
- Sinay (Egypt) -- Description and travel
- Space and time
- Terrorism
- Voyages and travels