Abstract
ספר זה, העוסק בהתפתחותה של ההוראה במוסדות החנוך בישראל, מדגים כיצד השתנו העשיות החנוכיות בהתפתחותן במשך ההיסטוריה הקצרה של ימי היות המדינה. נסיון לעקוב אחר ההתפתחויות הללו מעלה שאלות לגבי מהלך התהוותן של שיטות ההוראה: האם התמורות שחלו בפועל משקפות שנויים שחלו באידיאולוגיות? או אולי נשארו הללו בעינן, כפי שהיו בתחילה והעשייה התאימה את עצמה אליהן בהדרגה? אילו תמורות הושפעו משנויים אידיאולוגיים פנימיים, כלומר משינויים בחברה הישראלית, ואילו מהן נבעו משנויים אידיאולוגיים ופדגוגיים חצוניים "בעולם הגדול"? ומכאן עולה השאלה המרכזית: כיצד הקשרים שבין האידיאולוגיה למעשה החנוכי פועלים ומוסברים? פרק מבוא זה אינו מציע מסקנות מבוססות על עבודה אמפירית או נתוח תאורטי מושגי מעמיק ומפורט. בכוונת הפרק להציע מסגרת חשיבה וזווית ראייה שיש בהן כדי לעזור בארגון הידע ומערכת ההמשגה להבנת ההתפתחויות שחלו בהוראה בישראל, ולכוון מחקר עתידי בתחום. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | התפתחותה של ההוראה במוסדות החינוך בישראל (קובץ בעריכת רבקה גלובמן ויעקב עירם) |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | הוצאת רמות - אוניברסיטת תל אביב |
Pages | 7-28 |
Number of pages | 22 |
ISBN (Print) | 965-274-291-0 |
State | Published - 1999 |