Abstract
בכרך זה שני שערים : "התנסות וסימולציות בהוראה" ו"למידה מקצועית של
מורים מתחילים" . שלושה - עשר הפרקים המוצגים בו הם המשכם של שנים - עשר
1
הפרקים שנכללו בכרך א של הספר ובוחנים את האתגרים שחוו מרצים וסטודנטים
בתוכניות להכשרת מורים במכללות האקדמיות לחינוך ובאוניברסיטאות .
בכרך ב נידונים היבטים של התנסות מעשית וסימולציות הוראה שהתקיימו
בעת משבר הקורונה, אך אין הוא מייצג בהכרח הוראה מלאה מרחוק כמתודה .
מתוארים בו תהליכי למידה והוראה זמניים שהתקיימו בשעת חירום . תהליכים
אלה לא נועדו ליצור אקו - סיסטם חינוכי מוקפד, אלא לאפשר זמנית את ההוראה
והלמידה . בתנאי אי - הוודאות שנוצרו עקב משבר הקורונה נדרשו מקבלי ההחלטות,
המרצים והסטודנטים לגמישות רבה ולכושר המצאה ואלתור כדי להציע פתרונות
מהירים ומיטביים .
בכרך זה מתועדים לא רק תהליכי ההתמודדות עם הקשיים ועם אי - הוודאות
בשנה וחצי הראשונה של משבר הקורונה, אלא גם תהליכים של צמיחה והתחדשות .
תיעוד מסוג זה חיוני להבנת התהליכים שהתרחשו בעת המשבר במוסדות האקדמיים
להכשרת מורים, והוא עשוי לשמש כר נרחב לדיון מעמיק ופורה באשר לניהול
ההתנסות המעשית ולקליטה מיטבית של מורים חדשים בבתי ספר בעת משבר.
מורים מתחילים" . שלושה - עשר הפרקים המוצגים בו הם המשכם של שנים - עשר
1
הפרקים שנכללו בכרך א של הספר ובוחנים את האתגרים שחוו מרצים וסטודנטים
בתוכניות להכשרת מורים במכללות האקדמיות לחינוך ובאוניברסיטאות .
בכרך ב נידונים היבטים של התנסות מעשית וסימולציות הוראה שהתקיימו
בעת משבר הקורונה, אך אין הוא מייצג בהכרח הוראה מלאה מרחוק כמתודה .
מתוארים בו תהליכי למידה והוראה זמניים שהתקיימו בשעת חירום . תהליכים
אלה לא נועדו ליצור אקו - סיסטם חינוכי מוקפד, אלא לאפשר זמנית את ההוראה
והלמידה . בתנאי אי - הוודאות שנוצרו עקב משבר הקורונה נדרשו מקבלי ההחלטות,
המרצים והסטודנטים לגמישות רבה ולכושר המצאה ואלתור כדי להציע פתרונות
מהירים ומיטביים .
בכרך זה מתועדים לא רק תהליכי ההתמודדות עם הקשיים ועם אי - הוודאות
בשנה וחצי הראשונה של משבר הקורונה, אלא גם תהליכים של צמיחה והתחדשות .
תיעוד מסוג זה חיוני להבנת התהליכים שהתרחשו בעת המשבר במוסדות האקדמיים
להכשרת מורים, והוא עשוי לשמש כר נרחב לדיון מעמיק ופורה באשר לניהול
ההתנסות המעשית ולקליטה מיטבית של מורים חדשים בבתי ספר בעת משבר.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה |
Subtitle of host publication | אתגרים, הזדמנויות ושינוי |
Editors | רוני לידור, לאה קוזמינסקי, חן שכטר, טובה מיכלסקי, לילי רוסו |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | 325-330 |
Number of pages | 6 |
ISBN (Print) | 9789655302257, 9789655302264 |
State | Published - 2024 |
IHP Publications
- ihp
- COVID-19 Pandemic, 2020-
- Teachers -- Training of
DanaCode
- danacode
- 076900002550