Abstract
האוטופיה החינוכית היא תת־סוגה נדירה של האוטופיה הקלאסית, הפוליטית. הדיון בסוגה של האוטופיה החינוכית מאפשר חקירה של הזיקות השונות שבין ספרות, פילוסופיה ומעשה – בהקשר החינוכי. הערך מחולק לשלושה חלקים: החלק הראשון מוקדש להגדרת הסוגה; בחלק השני מוצגים שלושה מקרים של אוטופיות חינוכיות: אמיל או על החינוך של ז'אן-ז'אק רוסו, בית הספר של החיים של יאנוש קורצ'אק והעם והנוער של זיגפריד ברנפלד; בחלק השלישי נבחן היחס בין האוטופיות החינוכיות שנסקרו לעשייה חינוכית קונקרטית – בראי היסטורי וביוגרפי תוך בחינת השתמעויות אפשריות למעשה החינוכי בכלל. נראה כיצד ניתן להשתמש באוטופיה החינוכית ככלי בניסוח חזון חינוכי תוך תשומת לב להזדמנויות ולסכנות שהאוטופיה מגלמת. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 4-7 |
Number of pages | 4 |
Journal | לקסי קיי |
Volume | 16 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- Education
- Education -- Auditing
- Education -- Philosophy
- Utopias